2013年1月6日日曜日

豊島屋菓寮 八十小路 / Toshimaya Karyo Hatokouji : Japanese Cafe


12月17日 / 17th of December

不動産屋さんとの話し合いで外出しました。

その前にランチを'豊島屋菓寮 八十小路'でとりました。

We went out for a meeting an agent.

Before the meeting, we had lunch at Toshimaya Karyo Hatokouji : Japanese Cafe.
豊島屋菓寮 八十小路  
(トシマヤカリョウ ハトコウジ)
Toshimaya Karyo Hatokouji : Japanese Cafe

何度かここでお茶をしていますが、初めて食事をしました。

一日限定各20食というランチをRと私でそれぞれいただきました。
小腹がすいたときにという量で、今日の私達にはちょうど
良かったです。
雰囲気とお店の応対、味、客層などを含めて
Rはここが結構気にいっています。
繁華街?にあって、ここは比較的静かな場所ですから、
この界隈でちょっと一息という時には最適かもしれません。
I had come a few times for tea ; below.
豊島屋菓寮 八十小路、6月1日 / Japanese Cafe, 1st June


This was the first time we had a meal here.

They only make 20 of each lunch choice.
The amounts suit people who are peckish, which we were.

R likes here because he likes the atmosphere,
the attitude of waitress or waiter, the taste and quality of customers.  

Here is relatively quiet in a shopping area, 
so when we would have rest time around here,
this cafe might be best.
お弁当箱をあける楽しさがあります。
Here is enjoyable like opening a lunch box.


私は蒸し寿司をいただきました。
I have a steam Sushi.
Rは、しそ茶付きそぼろ丼を。
どちらも気にいった様子。

R has minced rice with a cup of Shiso tea.
He likes them.

限定20食のランチとはいうものの、今日は私達だけのようでした。

Even though the meal is limited to 20, maybe only we had them today.



紅葉シーズンが終わり、鎌倉は比較的静かなのかもしれません。

After autumn colour season, Kamakura might be relatively quiet.
二階堂の小川
Stream in Nikaido

0 件のコメント:

コメントを投稿