2023年1月29日日曜日

㉚ 2022年9月9日 金沢旅行 - 居酒屋 五郎八 / Kanazawa Trip - Japanese Pub, Gorohachi , 9th of September, 2022


金沢旅行、2番目の夕飯は、居酒屋・ "五郎八" : でいただきました。

一晩目の居酒屋・"かぶ菜"と同じ食の方向性です(下記)。

まあ、金沢在住の友人Sちゃんと私の好みの傾向が似ているとも言えます()。
居酒屋・ "五郎八" 
〒920-0988  石川県金沢市木倉町3-3

Izakaya, "Gorohachi
3-3 Kiguramachi, Kanazawa City,
Ishikawa Prefecture 〒920-0988

The second dinner of our trip to Kanazawa was at Izakaya, "Gorohachi": .

The direction of the food is the same as in the Izakaya "Kabuna" on our first night, below.

Well, I can say that my taste is similar to my friend S Chan, who lives in Kanazawa (Laugh).
Sちゃんが、居酒屋・"五郎八" を予約してくれました。
ありがとう!

S Chan made a reservation for Izakaya 
Thank you!


フェミニンなマスクいれ
お店のイメージと違ったので、
ちょっとびっくりしました。


Feminine Mask Case 
I was a little surprised because it was different
from the image of the pub.

'加賀野菜を使用した有名なお料理は、昨晩いくつか食べました。

昨晩と重ならないように注文しました。

下記、加賀野菜のサイトから。
"昭和20年以前から栽培され、現在でも主として金沢で栽培されている野菜の中から、限定15品目を'加賀野菜'に認定しています。"

Sちゃんは、地元民ですし、日頃から加賀野菜を適した調理法で食べているので、わざわざ、外食で注文する必要はないのですが、私のために選んで注文してくれました。

調理法についても詳しく教えてくれました。

本当にどうもありがとう!

つき出し (おとうし)
凝ったつきだし、これから出てくるお料理の期待値が高まります!

Tsukidashi (Otoushi)
It's elaborate, and my expectations for the dishes
that would come from now on 
increased.

We ate some of the famous dishes using 'Kaga Vegetables' last night.

We ordered, so has not to overlap with last night.

According to Kaga Vegetables website,
"Kaga Vegetables are 15 designated vegetables that have been uniquely cultivated in Kanazawa since 1945 or earlier. 
Cultivated using traditional methods, they are frequently used in authentic Kanazawa cuisine."

S Chan is a local and eats Kaga vegetables in a suitable way on 
a daily basis.

She also gave me detailed instructions on how to cook.

Thank you so much!

お刺身盛り合わせ
能登・金沢港から直送された魚のお刺身です。

Assorted Sashimi
Sashimi of fish delivered directly from Kanazawa or Noto Ports.


治部煮
治部煮 (ジブニ) は、金沢の郷土料理です。
Sちゃんは、自分はいつでも食べられるからと言って、
ほとんど私に譲ってくれました。

Jibuni
Jibuni is a local dish of Kanazawa.
S Chan gave most of it to me,
saying that she could eat it whenever she wanted.


昨晩はビールだけでしたが、
今日は金沢での最後の夕食なので、日本酒を二人で飲みました。
私は純米酒が好きなので、地元の純米酒を選びしました。

Last night we only had beer, but today was my last dinner
in Kanazawa, so we drank sake together.
I like Junmai Sake, so I selected a local Junmai Sake.


蓮のあんかけ / Lotus with Ankake Sauce
加賀蓮根を使用したお料理です。
Sちゃんが通常の蓮根と加賀蓮根の違いや調理方法を
説明してくれました


蓮のあんかけ / Lotus Root with Ankake Sauce
A dish using Kaga lotus root.
S Chan explained the difference 
between normal lotus root and Kaga Lotus Roots 
and how to cook it.
Ankake is a cooking method in which food is prepared
 with liquid arrowroot starch


のど黒一本焼き
高級魚、のど黒は、お店で食べると一層高くなり、
昨晩は見送りました。
食べないで帰ると、後悔するかもと思い、今日は注文しました。
Sちゃんは金沢での魚屋さん価格を知っているし、
いつでも食べられます。
私のために妥協してくれました。
ありがとう!

Grilled Nodoguro
The high-end fish, Nodoguro, is even more expensive 
when eaten at outside restaurants, so we skipped it last night.
I thought I might regret it if I didn't eat it, so I ordered it today.
S Chan knows the prices of fishmongers in Kanazawa
 and can eat them anytime.
She compromised for me.
Thank you!
郷土料理をいくつか食べたので、晩御飯の間も金沢旅行をしている気分でした。

Sちゃんの説明も楽しくおもしろく、興味深く聞きました。

彼女は料理は好きではないと言うのですが、彼女から料理の説明を聞くととても料理が嫌いな人の説明とは思えませんでした。

私は料理は好きですが、きっと彼女の方が料理上手です。

お料理は、どれも美味しかったです。

ご馳走様でした。

幸せな時間でした。

どうもありがとうございました。


I ate some local dishes, so I felt as if I was traveling in Kanazawa during dinner.

S Chan's explanations were fun and I enjoyed listening to her with interest.

She says she doesn't like cooking, but when she explained her cooking, she didn't sound like someone who doesn't like cooking.

I like cooking, but I'm sure she's a better cook.

All the dishes were delicious.

Thank you for the meal.

It was a happy time.

Thank you very much.



0 件のコメント:

コメントを投稿