2017年9月4日月曜日

⑲ 2017年7月27日 ヘルシンキ旅行 - エスプラナーディ公園 / Helsinki Trip - Esplanade Park, 27th of July, 2017

"エスプラナーディ公園 / Esplanadi Park (Esplanade Park)" は、私達がランチを食べた、 "オールド・マーケット・ホール" からも、代表格の観光地、ヘルシンキ大聖堂、スオメンリンナ島へのフェリー発着所のあるエテラ港にも近い位置にあります。

この周辺には、観光スポットが集中しているのですね。
エスプラナーディ公園
Esplanade Park / Esplanadi Park


"Esplanade ParkEsplanadi Park" is near to  "Old Market Hall" ; we had our lunch, 
Helsinki Cathedral ; representative tourist spot, 
the South Harbour ; for the ferry to Suomenlinna.

Several tourist spots are concentrated here, aren't they?

 "オールド・マーケット・ホール"については下記

⓬ - C) 2017年7月27日 ヘルシンキ旅行 - オールド・マーケット・ホール / Helsi...
ヘルシンキ大聖堂については下記
⓬ - B) 2017年7月27日 ヘルシンキ旅行 - ウスペンスキー寺院とヘルシンキ大聖堂 / H...
スオメンリンナ島については下記
❿ - A) 2017年7月26日 ヘルシンキ旅行 - スオメンリンナ島 - / Helsinki...


About "Old Market Hall", below.

⓬ - C) 2017年7月27日 ヘルシンキ旅行 - オールド・マーケット・ホール / Helsi...
About Helsinki Cathedralbelow.
⓬ - B) 2017年7月27日 ヘルシンキ旅行 - ウスペンスキー寺院とヘルシンキ大聖堂 / H...
About Suomenlinnabelow.
❿ - A) 2017年7月26日 ヘルシンキ旅行 - スオメンリンナ島 - / Helsinki...

❿ - E) 2017年7月26日 ヘルシンキ旅行 - スオメンリンナ島 - クスターンミエッカ /...


ポホヨイ・エスプラナーディ通り / Pohjoisesplanadi
Pohjoisesplanadi Street 




スーツケースのお店のウィンドウ
ベビーカーを押している女性が反映され、
鯉(ですよね?)と一体化していて面白いと
思い、撮影しました。

Window of Suitcase Shop

I photographed this because I felt interesting that 
the woman pushes a stroller in the reflection
and a carp (is it?) appear related.





本店 "マリメッコ"
ポホヨイ・エスプラナーディ通りから脇に入った
ミコンカツ通り / Mikonkatu にあります。
思ったよりもこじんまりしていてちょっと拍子抜け...
複数階あると思っていましたが、1階部分だけでした。
近年、ポホヨイ・エスプラナーディ通りから移転し、
1階部分だけになったらしいです。
ウィンドウ・ディスプレイも私はあまり、心惹かれませんでした。

(悪いという意味ではありませんよ)
もしかしたら、Bunkamuraであったマリメッコ展で
感動しすぎてしまったのかもしれません(苦笑)。

マリメッコ展については下記

Main Shop of "marimekko"

We entered Mikonkatu street from 'Pohjoisesplanadi street,
and then we saw the main shop.

It is on a smaller scale than I had thought it would be and I felt a little deflated.
Later I found out that they had recently moved here from
 'Pohjoisesplanadi street 
and became ground floor only.
Their window displays were not tempting me so much.
(I don't mean bad.)
Maybe I was impressed too much by 

'marimekko' Exhibition in Tokyo (Wry Smile).
About the Exhibition, below.




マリメッコの内側の入り口
マリメッコの食器や家具を使用したカフェがあると思って探しましたが
みつけられませんでした。
きっとそのカフェも移店にともない、なくなってしまったのでしょう。
残念です!

Inside Entrance of "marimekko"

I thought there was a cafe which used marimekko tableware and furniture,
and we looked for it, although we did not find.
I think the cafe has gone with their moving.
That't too bad!





カール ファッツェル カフェ 
クルーヴィ / Kluuvikatu 通りにあり、
ここもポホヨイ・エスプラナーディ通りから一つ角を曲がったところにあります。

 Karl Fazer Cafe
Here is on 
Kluuvikatu which we turned onto from Pohjoisesplanadi street.


老舗チョコ店 Fazer
1891年創業の老舗のチョコレート屋さん、ファッツェル直営のカフェ
と聞いたので、そこでカフェをと思い、入店。
ところが、ランチも有名らしく、店内はチョコレートの香りよりも
食べ物の臭いが充満していました。
私達はランチをすませていましたので、
その臭いの中でチョコもお茶もいただく気になれず、退散しました。
R
は期待していただけに、私より残念そうでした。

 FazerLong-established Chocolate Maker
I heard "Fazer" is a long-established chocolate maker
manages a cafe, "Karl 
Fazer Cafe", 
so we would have a cup of coffee here,and entered.
However, there was full of the smell of savoury food
 rather than chocolate fragrances,
 because their lunches seemed to be popular.
We already had lunch, we did not feel we would have chocolates or a cup of coffee
 in those smells, so we ran away.
R had expected there, so he looked disappointed, more than me.

帰国は9月半ばすぎなので、お土産にチョコレートは早いかな?
と 思い、撮影だけしました。

I will return to Japan after the middle of September,
so I felt it was too early to buy chocolate souvenirs for Japan 

and just photographed.




エスプラナーディ公園 
Esplanadi Park (Esplanade Park)
エスプラナーディ公園は、高級ブティックが立ち並ぶ、
ポホヨイ・エスプラナーディ通り/ Pohjoisesplanadi、と
エテラ・エスプラナーディ通り/ Eteläesplanadi の間にあり、
地元の人にも、観光客にも、お買い物好きな人々にも利用されるように

感じられました。

"Esplanade Park" is set between high‐class boutiques on 

Pohjoisesplanadi street and Eteläesplanadi street, 
and I felt local people, tourists
and people who like shopping use there.





お花がいっぱい!
大道芸の人も風景のひとつになっています。

There is full of flowers.

Performances are part of scenes



通常、大道芸は人の輪ができているというのが私のイメージするものでしたが、
ここでは歩く人の気をちょっとひいての芸という印象でした。

I have images that street performers generate circles of people,
however, here, my impression was that 
they only do a little in order to gain walkers attention.

不思議でおかしい....
ところで、このスパイダーマンはちょっとふとっちょさんですね。

This is bizarre and a little funny...
By the way, this Spider-Man is a little pudding, isn't he?





屋台のカフェ
いい感じですよね。

Mobile Cafe
It has a good atmosphere, doesn't it?




かわいいアイスクリーム屋さん
Cute Ice Cream Shop



ワイン用の袋
北欧のデザインを感じます。
公園を出たところのお店にありました。

The bags for Wine Bottles 
I feel Scandinavia design.
They are in a shop which just outside the park.




私達は、通りのウィンドーショッピングをしたり、賑やかな公園を歩いたりしつつ、次の目的地、"Ravintola Kamome"(かもめ食堂) へと移動しました。


While we had window-shopping on the streets and walking in the park, we moved to our destination, "Ravintola Kamome".

0 件のコメント:

コメントを投稿