2016年3月15日火曜日

3月14日、鎌倉のなると屋 + 典座 / Narutoya + Tenzo in Kamakura, 14th of March, 2016


母と姉、私の3人で 'なると屋+ 典座 (テンゾ)' さんのランチをいただきました。
同じメンバーで昨年5月にもここに来ました

典座の意味と昨年の訪問は下記にあります。
5月25日、食事処 、 "なると屋➕典座" / A Japanese Restaurant "Nar...

My sister, our mother and me had lunch 'Narutoya Tenzo' restaurant.
We came here in May, 2015,
About Tenzo and the visit  
below.
5月25日、食事処 、 "なると屋➕典座" / A Japanese Restaurant "Nar...



'今日のメニュー' 
昼も夜も同じメニューです。
精進料理に近いお料理で、
肉、卵、魚を使わない野菜中心の内容です。
昨日、祖母と父の法事をしましたが、母の誕生日でもあったので、
夜は母の誕生日会を自宅でしました。
なので、今日のランチが法事のための会食とし
、それに適した場所です。
法事というようなことがなくても、鎌倉駅に非常に近く、料理は美味しく、
良い食事処です。


'Today's Menu'
Their menu is the same for lunch and dinner .
Their meal is similar to '
Buddhist Cuisine', they do not use egg, meat, fish and
the meal is mainly vegetables.
We had '
Buddhist Memorial Services' for our grandmother and father yesterday,
as well as the yesterday was the mother's birthday,
 we had birthday meal in my house last night.
Then we thought about today's lunch for the S
ervices, so here suited it.
Anyway here would be a good choice,
their location is very close to Kamakura Station and the taste is nice.



ぬる燗
雨降りで寒い春の日でした。
お清めのお酒は、ぬる燗 (ヌルカン) で、
宮城県の'' (タナゴコロ)と福島県の '
大七' (ダイシチ) をいただきました。
なると屋のお酒はすべて純米酒です。
私は純米酒が好きなので嬉しい。

Warm Sake : Nurukan ( not Atsukan)
Even though this is spring, today it rained and was cold. 
We had two types of warm sake,  'Tanagokoro' of Miyagi Prefecture and 
'Daishichi' of Fukushima Prefecture as 'C
leansing  Sake'.
All their sake is Junmaishu.
I like 
Junmaishu, so I am glad.

猪口 (チョコ) も選ばせてくれます。
We could chose Ochoko : sake cup.



このお猪口が一番好き!
I liked this sake cup most!



母は、葛とじうどんのセット
Mother had the Udon set.


母の葛切りのデザート
ぼけぼけの写真ですみません。

Mother's Desert was 'Kudzu Starch' 
No focus, sorry.


'今日のランチ' 
同じランチでも器が違って楽しい。

 'Today's Lunch' 

Their table-ware is different even for the same lunch,
so it is enjoyable. 

美味しくいただきました。ありがとうございました。

We enjoyed it, thank you very much.

0 件のコメント:

コメントを投稿