2012年10月20日土曜日

Rのための'お茶会' -10月7日 / 'Tea Party' for R-7th October


外出したRが偶然TJ&H カップルに会ったので、
'Rの誕生日会' 兼 'ウエルカムジャパン' の 
'午後のお茶会' にお招きしました。

突然のお誘いでしたのに、いらしていただけて嬉しかったです。

ありがとうございました!

Rの誕生日は9月でしたので、ちょっと遅い誕生日会ですが、
なにもないよりも良いですよね?

went out and came across TJ & H couple, so he invited them to 'Afternoon Tea Party' combined with his 'Welcome to Japan' and 'Birthday Party'.

Suddenly asked, although TJ & H couple came, thank you very so much!

R's birthday is in September, so it was a little bit late, although it was better than nothing.
乾杯!(Yが撮影)
私(白い袖)は術後なので、アルコール禁止中()、
つめたい煎茶をいただきました。
N家のお嬢様方, Ma&Yuは紅茶です。

 Ma&Yuはかわいいカードを書いてくれました。
ありがとう!!!

Cheers!
(
Y took photograph of us)
I (white sleeve) am after my operation, 

so I cannot have alcohol(tears),
just having cold green tea.
N family's young ladies: 
Ma&Yu had cups of tea.  
They made a lovely birthday card.
Thank you very much!


Nさんや姉Yのおかげで、思ったよりもずっと豪華になりました。

ありがとうございました!

Thank you to Nsan and Y, the table became more gorgeous than 
I thought

Thank you so much!
お誕生日おめでとう、R
Nさんが作ってくれた素敵な3種類のサンドイッチ。
どれも絶妙な組み合わせで美味しかったです。
私が作ったケーキ、ちょっと焦がしてしまいました。
フルーツは姉Yが切ってくれました。


RHappy Birthday to you!
Nsan made three types of sandwiches.
Every combination was superb, and exquisite. 

I made a cake, a little bit burnt.
cut fruit. 
RYにリクエストした Yのちらし寿司
Yの性格のように優しい味で、美味しかった〜!
どうもありがとう!!!

R requested 
Y'Sushi :"Chirashizushi".
The taste was mild like Y's personality, and delicious!
Thank you very much!!!

From
English Wikipedia about Chirashizushi: below

Chirashizushi (ちらし寿司, "scattered sushi") is 
a bowl of sushi rice topped with a variety of sashimi and 
garnishes (also refers tobarazushi).
Edomae chirashizushi (Edo-style scattered sushi) is an uncooked ingredient that is arranged artfully on top of the sushi rice in a bowl. 

0 件のコメント:

コメントを投稿