2012年6月12日火曜日

個展後のリトグラフ工房/ Lithograph Studio After my exhibition


5月29日 / 29th May

1) 抱負 / Hope

個展後に初めてリトグラフ工房へ行きました。

これから9月頃まで、以前の版を使用して、技術的なことを学ぼうと思っています。


Hope

It was the first time I went to the lithograph studio after my exhibition. 

I would learn mainly technique and use earlier plates.
アルミ版 ; 森の薔薇
Aluminum Plate ; Forest Roses
バックの色
Background colour 

今日、刷った作品:森の薔薇
Today's printing : Forest Roses
 



2) 猫のまりちゃん / Mari chan, Cat

今日は殆どの過程を自分でしたので、少しも猫のまりちゃんと遊びませんでした。
(以前、ときどき彼女と遊んでいました)

今日は、まりちゃんが、
遊んでちょうだい!
みゃあみゃあと、かなり長い間せがむので、
自分はそんなにいつも彼女とここで遊んでいたのかなと思い、
私、ここに何をしに来ていたのかな〜?と思い、
恥ずかしくなり、頬があつくなるのを感じました。

どうして遊んでくれないの?
Why don't  you play with me?

Mari chan, Cat
I worked on most processes myself today, so I did not have time to play with the cat, Mari chan. (Before I played with her occasionally.)

Today, she meowed many times which meant 
"play with me"

I wondered if I had played with her for so long before
and now I almost wondered what I had come for ?

Then I was shamed and I felt my cheeks become hot.

左から、ブルータス、まりちゃん、先生
From left ; Brutus, Mari, Teacher 

0 件のコメント:

コメントを投稿