2013年9月14日土曜日

❻ハンプトン•コート•パレス(宮殿)フラワーショー / Hampton Court Palace Flower Show -12th of July

Escape Zone
地図右上:黄色の楕円形
Yellow Oval, upper right  
1950年代のフェスティバルがテーマです。
プロのフローリスト(花屋)とフローリストの学校による
ディスプレイが見られました。


The Theme is a 1950s Festival. 
We could see the displays
by professional florists and floristry colleges.
人も薔薇もいっぱいです!
There are a lot of people and roses!


英国といえば、やっぱり、薔薇ですよね!
After all, speaking of the U.K., there are roses, aren't there?


















小原流
ひっそりと日本の美もありました。

Ohara School of Ikebana, England Chapter

Here  was quiet Japanese beauty.




日本には下のような作品は、あるのでしょうか?
Are there works like these below in Japan?




苔といえば、わびさびの世界しか思いつかない私は、
ちょっと '目から鱗' でした。

I was surprised and could see moss in a new light by this,
because I only had the idea of  moss in Wabi-sabi Worlds. 
 
グロテスクに感じるのは私だけでしょうか?
でも、迫力はありますよね。

Do only I feel grotesque?
However, it is powerful, isn't it?

0 件のコメント:

コメントを投稿