2021年10月15日金曜日

2021年10月13日 庭に猿現る / Monkey Appears in Our Garden, 13th of October, 2021

庭に猿 / Monkey in Our Garden
3日前に、'鎌倉市防災・安全メール'で、猿が出没する可能性があるため、猿と出会った時の対処方法が送られてきました。

その後、毎日、どこそこに現れたというメールも送られて来ました。

一応、夫Rにも伝えていました。

10月13日、午後3時半ころ、我が家の庭に猿があらわれ、庭の栗を食べていました。


Monkey in Our Garden
Three days ago, I received 'Kamakura City Disaster Prevention ・ Safety Email' that told us what to do when we see a monkey because there is a possibility that a monkey will appear in Kamakura.

After that, every day, I received the email saying where a monkey had appeared.

Anyway, I did tell my husband about it.

On 13th of October, around 3:30 pm, a monkey appeared in our garden and was eating our sweet chestnuts.
猿がいたはず....ですが、姿を撮影できませんでした。
鳥やリスを撮影するときは、彼らを警戒させないように
窓越しで撮影することが多いです。
にもかかわらず、私は窓を開けて猿を撮影しようとしました。
窓を開ける前には幸せそうに栗を食べていたのに、
開けたあとはすぐに逃げられてしまいました。
自分が動物園の猿や観光地の猿の人馴れした態度を
その猿に期待していたと気が付きました。
浅はかな思い込みでした。

There must have been a monkey ... but I couldn't photograph it.
When photographing birds and squirrels, 
I often photograph through windows so as not to alert them.
Nevertheless, I opened the window and 
tried to photograph the monkey.
Before opening the window, the monkey was 
happy to eat chestnuts, but soon after opening it escaped.
I realized that I was expecting the monkey to be familiar with 
the monkeys in the zoo and the monkeys in the tourist spots.
It was my thoughtless preconception.



0 件のコメント:

コメントを投稿