2021年7月12日月曜日

① 2021年7月6日 自宅 - 雨の日 / At Home - On a Wet Day, 6th of July 2021


 雨の日 / On a Wet Day
雨宿り- 雀
2階の窓から雨宿りをしている雀を見つけました。

Sheltering from the Rain - Sparrow
I saw a sparrow sheltering from the rain
from the window on the first  floor.




カメラで狙っている私を怪しんでいるのでしょうか?
Is the sparrow suspicious of me aiming the camera?

真っ直ぐ見つめられると、こちらが気恥ずかしくなります。
If you look straight at me I would be embarrassed.

雨宿りの二人
左上に雀、右下にリス。

Two Creatures Sheltering from the Rain 
A sparrow on the upper left and a squirrel on the lower right.

雨宿り - リス
Sheltering from the Rain - Squirrel


カメラを向ける私を警戒しているように見えます。
He looks as if he is wary of me pointing the camera.



ペチュニア
複数の花が咲いていましたが大胆な切り戻しをしました。
今日、最初の花が咲いてホッとしました。

Petunia

A few flowers had bloomed earlier, but I made a bold cutback.
Today I was relieved that the first new flower bloomed.


0 件のコメント:

コメントを投稿