2017年6月18日日曜日

2016年9月~10月ギャラリー探し/ Looking for the Gallery, September ~October, 2016


8月はリトグラフ作品制作に集中しました。

集中しすぎて?、体力気力が記録の写真を撮影できるほどなく、あまりありませんが、そのときのことは下記に。

9月後半になり、本格的に個展会場探し、ギャラリー探しを東京で始めました。



I concentrated on making lithograph works in August.

I concentrated too much?, so my strength and energy did not stretch to taking photographs of my work as a record, although there were a few, below.

It was late September, finally, I started looking for my exhibition space, a gallery in Tokyo.

恵比寿 - 9月21日
このギャラリーの前の雰囲気はとても良く好印象でした。
けれど、室内が私にはちょっと狭かった....

Ebisu, 21st of September
There was a good atmosphere in front of the gallery.
However, the inside is too small for me.




日本橋 - 9月26日
訪ねた日は、ギャラリーが閉まっていたので、
中を見ることができませんでした。
窓から見て、ちょっと狭いかな〜と...。

Nihonbashi, 26th of September
When I visited there, the gallery was closed,
so I could not see inside.
I just looked at the inside, I felt a little narrow for me....





外苑前930
ここはとても良いイメージでしたので、仮予約してしまいました。
けれども、他の雑多なことが私の希望と違っていたので、
キャンセルしました。

Gaienmae, 30th of September
I had very good impression here, so I made a tentative booking.
However, other things did not suit my hope, so I cancelled.




外苑前のカフェ - 9月30日
Cafe in Gaienmae, 30th of September 

新しい発想を感じたスペースを持つカフェなので撮影しました。
I felt this cafe has a new idea of space so I photographed.



 表参道1017
ここは企画ギャラリーで美術館に近い感じでした。

Omotesando, 17th of October 
Here is a planning gallery and I felt a museum rather than a gallery.  





ここはギャラリーではありませんが、
こんなところで個展がしたいな〜と思って撮影しました。

Here is not a gallery, although I wanted to have my exhibition in somewhere like this
and I just photographed anyway.




実は、カメラが故障していてこれ以後
しばらく撮影ができませんでした。
カメラの修理が終わる前に、個展のギャラリーを決めました。

Actually my camera did not work for a while after this photograph.
I decided on the galley before the camera repair.




2016年10月17日の表参道の後、神田千駄木千駄ヶ谷青山周辺のギャラリーへも行きました。


最終的に決めたのは、『表参道ヒルズ同潤舘内の "ギャラリー412" 』でした。



After this : Omotesando, 17th of October 2016, I went to Kanda, Sendagi, Sendagaya and around Aoyama.

Eventually I decided on 『"
Galerie412", Doujun Wing - Omotesando Hills.

個展の事は下記に / About my Exhibition, below.





0 件のコメント:

コメントを投稿